Corona Update 01-05-2020

Vanaf woensdag 6 mei a.s. kunnen we de fysiotherapeutische zorg in de praktijk langzaam aan weer opstarten.

Wij zij blij dat we u kunnen informeren dat wij vanaf aanstaande woensdag 6 mei de reguliere fysiotherapie langzaam aan weer mogen opstarten. Dit doen wij aan de hand van de richtlijnen van het RIVM en het triage stappenplan van onze beroepsgroep het KNGF. Het zal voorlopig niet hetzelfde zijn als voor de corona-crisis. Langzaam opstarten is van groot belang, daarom beginnen we met de meest urgente zorg.

Wij hebben de praktijk en wachtruimte zo ingericht dat de 1,5 meter tussen mensen gewaarborgd blijft. Wij vragen u om alleen naar de praktijk te komen en maximaal 5 minuten voor uw afspraak binnen te komen.

Wij hanteren de volgende hygiëneregels binnen de praktijk:

• Bij binnenkomst graag de handen desinfecteren.
  • Geen handen schudden.
  • Fysiotherapeuten kunnen met persoonlijke beschermingsmaterialen werken.
  • Hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.
  • Na afloop van iedere behandeling worden de behandelbank, eventuele gebruikte apparaten, bureau, deurklink etc. gereinigd.
  • De toiletten zijn alleen in geval van hoge nood te gebruiken.
  • U dient uw eigen handdoek mee te nemen naar de praktijk.

Voor het opstarten van de fysiotherapeutische zorg op de praktijk is het van belang dat u de volgende vragen met ‘nee’ kunt beantwoorden:

1. Heeft u één of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden)?
  2. Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?***
  3. Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  4. Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen Corona vastgesteld?

*** Symptomen passend bij COVID-19

• Neusverkoudheid, hoesten, kuchen of niezen.
  • Loopneus
  • Keelpijn
  • Verhoging (tot 38 graden) of koorts
  • Kortademigheid